Wednesday, April 12, 2006

Ting som irriterer meg i trafikken: Menn med hatt.

Velkommen til første installasjon av serien "Ting som irriterer meg i trafikken".

Gamle menn med hatt har jeg hørt mye om gjennom oppveksten min, spesielt pappa har fortalt meg mye om disse livsfarlige trafikkantene.
Jeg hørte alltid at gamle menn med hatt kjører ulovlig sakte, kan finne på å bråbremse når som helst (uten noen spesiell grunn) og ofte har ei gammel kjerring i passasjersetet som hvem hjelp av høylytt skravling på både innover- og utoverpust distraherer den hattebekledde sjåføren. Jeg har flere ganger hørt lange foredrag om hvor farlige disse mennene er, og blitt fortalt at når jeg får førerkort må jeg for guds skyld passe meg for disse.

Nå sitter jeg da her, med førerkort i lommeboken og ergrer meg like forbannet mye over mann med hatt som det faren min gjør. Menn med hatt kjører alltid minst 10km under fartsgrensen, uansett. Menn med hatt har definitivt glemt hva de såkalte retardasjonsfeltene er til, for når de skal av veien blinker de (ofte flere avkjøringer før den de skal til), unngår å kjøre inn i retardasjonsfeltet men bremser helt ned, før de svinger og kjører av dit de skal.

Pass dere for menn med hatt!

4 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Jeg ønsker meg hatt til bursdagen min!

10:14  
Blogger Lily Rebel said...

Da håper jeg du får det.. One down, one to go..;)

13:57  
Anonymous Anonymous said...

Når jeg begynte å lese trodde jeg dette skulle handle om middelaldrende menn som ikke bruker blinklys........

00:34  
Blogger Lily Rebel said...

Det kommer senere Lise. :)

02:51  

Post a Comment

<< Home