Sunday, March 26, 2006

Fan Fiction

Definition: a fictional account written by a fan of a show, band, movie, book, or video game to explore themes and ideas that will not or cannot be explored via the originating medium; also written fan fiction, also called fanfic.

Jeg føler at det er på tide å slå et slag for Fan Fiction, det er alt for mange som ikke vet hva det er eller ikke vet hvor fantastisk spennende og givende det kan være.
Forfatterne av disse fortellingene veldig engasjerte, med tanke på at de ikke tjener fem flate øre for alt det arbeidet de gjør. Jeg har for eksempel snakket med ei jente som har skrevet på samme fortellingen i over 4 år. Til nå har hun skrevet 17 kapitler, (nr. 18 er snart ferdig) som til sammen består av over 20500 ord. Fortellingen hun skriver er kjempe søt og utrolig spennende, og jeg gleder meg som et lite barn til neste kapittel er ferdig. Jenta fortjener virkelig en klapp på skuldra! Les checkmate her.

Jeg ble først kjent med fan fiction for 2 år siden, og har siden den tid lest ca. 2-3 fanfics per dag (kommer litt an på lengde så klart.)
Mitt første paradis var FanDomination.net, jeg tror jeg leste alt de hadde av HIM fanfics i løpet av et par måneder. Jeg ble avhengig! (På en fin måte.)

Les mer om fan fiction på fine Wikipedia.

Fine steder å finne fan fiction:
FanDomination.net
FanFiction.net.net
Fiction Alley (Bare Harry Potter fanfics.)
Restricted Section (Bare Harry Potter fanfics.)

0 Comments:

Post a Comment

<< Home